atrinadoctor atrinadoctor .

atrinadoctor

مزایای مشاوره آنلاین متخصص دارویی

                                                       به نام خدا

 متاسفانه در کشور ما به دلیل در دسترس بودن دارو و تهیه ی راحت آن ، مردم بدون داشتن اطلاعات دارویی، اقدام به مصرف خود سرانه دارو می کنند، بدون اینکه از یک متخصص دارویی مشورت بگیرند. و فرهنگ استفاده خودسرانه از دارو، در کشورمان، نیاز به اصلاح و فرهنگ سازی دارد. شاید این سوال پیش آید که برای یک سوال دارویی چرا باید به پزشک مراجعه کنیم و زمان خود را صرف مراجعه پزشک کنیم تا یک سوال دارویی بپرسیم  و یا از مهم تر، متخصص دارویی را چگونه پیدا کنیم؟ خوشبختانه در دنیای مدرن امروز و با پیشرفت تکنولوژی همچنین گسترش اینترنت، خدمات پزشکی و مشاوره آنلاین، استعمال گسترده ایی پیدا کرده است و می تواند نیاز های بسیاری را پوشش دهد.

حالا ممکن است سوال پیش آید که لزوم مشاوره با یک متخصص دارویی چیست؟

-          گاهی پیش آمده که داروهایی توسط چند پزشک با تخصص متفاوت، تجویز شده که با یکدیگر تداخل ایجاد می کند و به دلیل عدم آگاهی ما، مشکل جدی ایجاد کند.

-         بعضا بیماران اطلاع ندارند که مشکلی که برایشان پیش آمده به علت عوارض داروی مصرفی توسط آن ها بوده و با مصرف خودسرانه اقدام به رفع آن با مصرف یک داروی دیگر می کنند.

به طور کلی مشاوره با یک متخصص دارویی مزایای بسیاری در بر دارد وباعث جلوگیری از بروز مشکلاتی می شود مثلا:

• در دوران بارداری و شیر دهی، نمی توان هر نوع دارو و مکملی را مصرف کرد. حتما باید ایمنی داروها توسط متخصص دارویی بررسی شود.

• میزان نیاز روزانه به ویتامین ها و املاح باید با توجه به شرایط ، وضعیت تغذیه و بیماری هر فردی باید توسط متخصص دارویی مورد بررسی قرار گیرد و بعد دوز مناسب و دوره مصرف مورد نیاز تجویز شود.

• پاسخ تست های آزمایشگاهی و بررسی مصرف داروهایی که می توانند درنتایج حاصل از این تست ها اختلال ایجاد کنند.

• گاهی بیماران برای اینکه مصرف یک دارو را شروع کنند، دچار سردر گمی هستند مثلا مصرف بهترین قرص ضد بارداری و چگونگی مصرف آن و یا حتی چگونگی مصرف آن در زمان اورژانسی یا بهترین قرص نسبت به زمان باقی مانده برای جلوگیری از بارداری

 • شرح مزایا و معایب هر دارو و مکملی که می خواهیم مصرف کنیم تا بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم.

• کمک به دانستن زمان مناسب مصرف، جهت ایجاد بهترین اثر بخشی داروها و مکمل های دریافتی

• حتی در مواقع نیاز، می توان تماس تصویری هم برقرار کرد تا متخصصین راحت علت را بررسی کنند و تصمیم بگیرند.

مواردی از این قبیل بسیار است. بنابراین، به طور کلی برای مصرف هر گونه دارو ویا مکمل حتما نیاز به مشورت با یک متخصص دارویی الزامی است .

برای دریافت مشاوره آنلاین به سایت آترینا دکتر مراجعه فرمایید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۰:۰۴ توسط:atrinadoctor موضوع: نظرات (0)